Måndagströst av Pumpen?!?!?

Måndagar kan ju te sig lite gråa och trista här i Nyköping. Man förväntas tydligen utbilda sig till någon sorts ivrig eventparasit och vara en sån där jobbig jävel med visitkort och mobiltelefon som är så jävla stor att man måste ha en liten pinne för att kunna navigera med den. Man ska titta på (och förstå!) en festivalbudget med fler sidor än Mein Kampf för att ens kunna fundera på att sätta ner 3000 frikyrkliga själar till en konsert med Sissela Kyrkjebö och Sjöbos Gosskör. Sådana dagar kan tillvaron vara sådär.

Och så kommer frälsningen från det mest oväntade hållet av alla, den andra planhalvan. Jag väljer att citera den gamle mysgubben (som tydligen trots allt har ett par näbbstövlar och en palestinaschal väl dolda i sitt ungkarlsrum);

"Jag sitter hellre hemma med min gode vän Don Diego än är uppe och tjänar en jävla massa pengar från nåt jävla kommersiellt bolag"
 
- Sagt av Pumpen efter att ha tillbringat lördagen med att sänka en försvarlig mängd folköl i mitt goda sällskap istället för att tjäna 5000 :- genom att sitta och trycka på vänster musknapp i ett par timmar

Simma lugnt Pumpen och lycka till i eventbranschen / DD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0